مقاله ها

پرینت

اهمیت روی در بدن سازان

نیاز ورزشکاران و بدن سازان به مواد معدنی به دو دلیل زیر بیشتر از  افرادیاست که ورزش نمی کنند :

- مواد معدنی به آسانی از طریق تعریق از دست می­روند، به طوری که بدنسازان نیاز به جایگزینی آن ها برای جلوگیری از کمبود دارند.

- مواد معدنی برای حمایت از بازیابی و ارتقا سلامت افرادی که تمرینات سخت به سیستم بدنی خود تحمیل می کنند، ضروری است.

 

روی برای کمک به بهبود زخم ها وتقویت سیستم ایمنی ،حیاتی است و هم چنین ذخیره خون سالم را پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر این یک ماده معدنی است که بدن سازان باید از طریق رژیم غذایی ودریافت مکمل بر آن تاکید کنند. روی ،کیفیت خواب و بهبود  پس از تمرینات سخت را نیز پشتیبانی می کند وتوانایی بدن شما را برای استفاده از کالری هایی که برای سوخت مصرف کرده اید؛ به جای ذخیره سازی به عنوان چربی ،بهبود می دهد. بدن سازان باید حداقل روزانه 30 میلی گرم روی، دریافت کنند. شما می توانید روی را به صورت مستقل یا به صورت بخشی از مولتی ویتامین خودتان دریافت کنید. وقتی شما مولتی ویتامین را به رژیم غذایی تان می افزایید، به خاطر داشته باشید که آن را با معده خالی دریافت کنید، ترجیحاً قبل از این که تمرین را شروع کنید.