مقاله ها

پرینت

برای مشاهده و  خرید این محصول کلیک کنید 

 

استراحت کافی برای ترمیم  ماهیچه ها پس از ورزش بسیار اهمیت دارد.همچنین عدم مصرف مواد غذایی در طول این زمان بدن را از مواد ضروری برای رشد و ترمیم محروم می کند.علی الخصوص اینکه مقادیر ترکیبات پروتئینی ماهیچه هاو تجزیه ان تحت تاثیر مصرف ناکافی  اسید های امینه قرار می گیرد.

مطالعه ای که توسط لوک ون لون و دیگر محققین دانشگاه ماستریچت انجام شد به محققین مزایای مصرف پروتئین را که در این مطالعه مصرف قبل از خواب کازئین بود، نشان داد. مصرف آن باعث آزاد شدن تدریجی آمینو اسید در طول شب به درون خون می شود و در نتیجه باعث نگهداری ترکیبات پروتئینی خواهد گردید.

یافته های اساسی

  • پروتئین کازئین  مصرف شده به صورت موثری هضم شده و در طول خواب جذب شد.که این اتفاق باعث افزایش آمینو اسید در حال گردش موجود درخون شد.
  • نرخ ترکیبات پروتئینی در طول شب،پس از مصرف کازئین و در مقایسه با مصرف مواد دارونما 22 درصد بیشتر بود.

متدولوژی

پانزده مرد سالم در این مطالعه شرکت کردند و آن را به پایان رساندند.در ساعت 8 شب این مردان حرکات ورزشی شامل 8 ست 8 تایی از پرس پا و کشش پا انجام دادند.در طول ورزش کربوهیدرات/پروتئین مصرف کردند.این  افراد بقیه طول عصر و غروب را در آزمایشگاه ماندند و مقدار 40 گرم کازئین یا دارونما را30 دقیقه قبل از خواب 7 ساعته خود مصرف کردند.در کل طول مطالعه و در بازه های منظم حتی در زمانی که این افراد در خواب بودند، میزان مقادیر خون اندازه گیری می شد.نمونه گیری از بافت ماهیچه قبل از خواب و بلافاصله پس از بیدار شدن از خواب انجام می شد.

پیام اصلی

مصرف 40 گرم کازئین قبل از خواب ترمیم ماهیچه ها در طول شب را بهبود می بخشد.بسیاری از کسانی که این کار را انجام میدهند از مزایای آن بهره مند میشوند به خصوص کسانی که:

  1. در شب یا عصر ورزش میکنند.
  2. یک وعده ورزش سنگین را در طول روز انجام داده اند.منابع اصلی کازئین عبارت است از شیر،پنیر کوتاژ و ماست. ورزش کاران بهتر است که این مواد را به دلیل آرامشی که پس از مصرف آن میشود و مقدار کمی که برای مصرف مورد نیاز است، قبل از خواب مصرف کنند.